අපේ රට රකින හතරවරම් දෙවිවරු..

ගිය සතියේ එක දවසක අපි කතා කළා දෙවිවරු ගැන.. එහෙම නැත්තම් දේව සංකල්පය ගැන. එක් එක් ආගම් වල විවිධ දෙවිවරු ගැන කතා බහට ලක් වෙනවා. ඉතින් ඒ දෙවිවරු ගැන වැඩිපුර විස්තර හොයාගෙන යන්න පරණ වයින් හරි ගණන් වැඩසටහනේ බදාදා දවස අපි වෙන් කළා. ඔන්න ඒ හින්දා අද අපි කතා කරන්නේ සතර වරම් දෙවිවරු ගැන. අපේ රටේ බුදු දහම ව්‍යාප්ත වෙන්න කලින් ඉඳලම දෙවිවරුන්ට වන්දනාමාන කරපු අවස්ථා තිබිලා තියෙනවා. ඒ අතර ප්‍රදාන තැනක් 4 වරම් දෙවිවරුන්ට හිමි වෙලා තියෙනවා. හැබැයි අද වෙද්දී 4 වරම් දෙවිවරු කියල අපි හඳුන්වන දෙවිවරු නෙමෙයි එදා වන්දනා මාන කරලා තියෙන්නේ. කොහොම වුනත් අද වැඩසටහන පටන් ගන්න කලින්ම ඔයාගෙන් ප්‍රශ්නයක් අහන්න කැමතියි. පුළුවන්නම් මට කියන්න හතර වරම් දෙවිවරු කියන්නේ කවුද කියලා.

මම ඔයාට ඉස්සෙල්ලත් කිව්ව නේද අපේ රටේ ඈත අතීතයේ ඉඳලම සතරවරම් දෙවිවරුන්ට වන්දනා මාන කළා කියලා. මෙහෙමයි එදා ඉඳන් අද වෙනකන් කාලෙත් එක්ක වෙනස් නොවුන දෙයක් නෑනේ. ඉතින් ඒ වෙනසට හතර වරම් දෙවිවරුත් මූණ දීලා තියෙනවා. අපේ රටේ හෙළයින් ඒ කියන්නේ යක්ෂ, නාග වගේ ගොත්‍රික ජනතාව පවා දේව වන්දනය සිද්ධ කරලා තියෙනවා. ඒ අතරින් ප්‍රභලම දෙවිවරු ඔවුන් සතරවරම් දෙවිවරු කියලා තමයි හඳුන්නලා තියෙන්නේ. අපේ අතීත හෙලයන් වන්දනා මාන කරපු ලෝක පාලන දෙවිවරු විදියට පිළිගත්ත දෙවිවරු වෙලා තියෙන්නේ  අග්නි, යම, ශ්විති හා රූද්‍රය කියන හතර දෙනා ලු. තාමත් අපිට අපහැදිලි යුගයක් වෙච්ච අපේ ගොත්‍රික ජනතාවගේන් මෙපිට කාලෙට අපි එද්දි මේ සතර වරම් දෙවිවරුන්ගේ නාමයන් වෙනස් වෙනවා. ඉන්දියානු ජනතාවගේ සංක්‍රමණයත් එක්ක ඒ අයගේ ආකල්ප මතිමතාන්තර අපේ හෙළ ජනතාව අතරත් පැතිරිලා යන්න ඇති ඒ හින්දා තමයි කාලෙත් එක්ක සතර වරම් දෙවිවරුන්ගේ නම් වෙනස් වෙන්නේ.

ක්‍රි.පූ 6 වන සියවස වෙද්දී හතර වරම් දේව සංකල්පය ටිකක්  වෙනස් වෙනවා. ඒ වෙනසත් එක්ක ඉන්දු, යම, වරුණ, කුවේර කියන දෙවිවරු 4 දෙනා හතර වරම් දෙවිවරු විදියට පිළිගන්න අපේ රටේ ජනතාව පුරුදු වෙනවා. ඒක එහෙම සිද්ධ වෙන්නේ හින්දු බලපෑමත් එක්ක කියලා තමයි දැනගන්න ලැබෙන්නේ. හැබැයි කාලෙත් එක්ක අපේ පැරැන්නන්ට හිතෙනවා අපිට අයිති නැති දෙවිවරුන්ට ඇයි අපි වදින්නේ කියලා. අන්න ඒ හින්දා අර කලින් අපි කිව්ව ඉන්දු, යම, වරුණ, කුවේර කියන දෙවිවරු හතර දෙනාගෙන් ලාංකික සම්භවයක් තිබුණ කුවේර එහෙම නැත්තම් වෛශ්‍රවන ත් එක්ක වෙනත් ලාංකික දෙවිවරු හතර වරම් දේව සංකල්පයට ඇතුලත් කරගෙන වන්දනා මාන කරන්න පටන් ගන්නවා. අන්න ඒ කාල වකවානුවෙදි හතර වරම් දේව සංකල්පයට අයිති වෙන දෙවිවරු වෙන්නේ ධ්‍රතරාෂ්ඨ, විරූඩ, විරූපාක්ෂ වෛශ්‍රවන කියන දෙවිවරුයි.

බුදු දහමෙදි නම් දීඝනිකායේ එන ආටානාටිය සූත්‍රය දේශනා කරන්නෙත් හතරවරම් දෙවිවරුන් ට කියලයි දැනගන්න ලැබෙන්නේ. බෞද්ධ දර්ශනය  ඇතුලේ කොයිම වෙලාවක වත් දෙවියන් ප්‍රතික්ශේප කරන්නේ නෑනේ. අන්න ඒ හින්දා අදටත් පිරිත් දේශනා වලදි හතර වරම් දෙවියන් වෙනුවෙන් මල්පැල ඉදිකරන්නේ ඒ හින්දයි. ඒ විතරක් නෙමෙයි චෛත්‍යයට ඉහළින් තියෙන දේවතා කොටුවේ පැති හතරක් තියෙන විදියට නිර්මාණය කරන්නෙත් සිව්වරම් දෙවිවරු සිහි කරන්න හිතාගෙනලු. අනිත් එක තමයි අනුරාධපුර යුගයේ විජයාරාම කැනීම් වලදී හම්බ වෙච්ච දේව රූප හතර හතරවරම් දෙවිවරුන්ගේ කියලා එච්. සී .පී බෙල් මහත්තයා කියලා තියෙනවා. ඇයි එතකොට ජය ශ්‍රී මහා බෝධීන් වහන්සේ වැඳ පුදා ගන්න පිවිසෙන වාහල්කඩ හතරේත් හතරවරම් දෙවිවරුන්ගේ දේව රූප නිර්මාණය කරලා තියෙන නිසා දැනට තියෙන හතරවරම් දේව සංකල්පය අනුරාධපුර යුගයේ ඉඳලා පැවතගෙන එනවා කියලා අපිට හිතන්න පුළුවන්.

චෝළ රජවරුන්ගේ ආක්‍රමණයන් එක්කම අපේ රටේ ජනතාවගේ ඇදහිලි විශ්වාස වලටත් බලපෑම් එල්ල වෙන්න පටන් අරන් තියෙනවා. මධ්‍ය කාලීන යුගය වෙද්දී සතර වරම් දෙවි වරු විදිහට අපේ රටේ ජනතාව පිළිගන්නේ සමන්, කතරගම, උපුල්වන්, විභීෂණ කියන දෙවිවරුයි. ලංකාතිලක විහාරය ඉදි කරද්දි මේ දෙවිවරුන්ගේත් පිළිම නෙලුවා කියලා සෙල්ලිපියක ලියලා තියෙනවා. ඒක තමයි සතර වරම් දෙවිවරු ගැන නුදුරු අතීතයේ සතර වරම් දෙවිවරු ගැන තියෙන එකම සාක්ෂිය වෙලා තියෙන්නේ.

අතීතය අනාගතයට ගේන පරණ වයින් හරි ගණන්

අහන්න. සතියේ දිනවල හවස 6 සිට රාත්‍රී 8 වෙනකන්

95.6|95.8


මොකද්ද මේ - බ්ලූ වේල්

අන්තර්ජාලය හරහා ලබා දෙන අභියෝග මාලාවක් අනුගමනය කරමින් අවසානයේදී සිය දිවි හානිකර ගැනීම දක්වා පෙළඹවීමක් සිදුකරන අන්තර්ජාල..

ධනවතුන්ගේ ලැයිස්තුවේ අංක 1 දැන් ඔහුයි. - Jeff Bezos

ලෝක ධනවතුන්ගේ ලැයිස්තුවේ මුලින්ම ඉන්නේ කවුද කියලා කෙනෙක් ඔබෙන් ඇහුවොත් ඔබ එක සැනින් ලබා දෙන උත්තරය බිල් ගේට්ස්..

රජයේ කන්තෝරුවල රතු ඉර අහෝසියි?

මේ දින වල මාධ්‍ය හරහා නිරන්තරයෙන් ප්‍රචාරය වන කරුණක් පිළිබඳව අවදානය යොමු කල යුතුය. එනම් රාජ්‍ය ආයතන වල කාර්යයාල..

ලෝක ක්‍රිකට් කණ්ඩායම සහ පාකිස්තානය

පාකිස්තානය තුළ වසර 8ක කාලයක් පැවති ජාත්‍යන්තර ක්‍රිකට් පිපාසයට තිත තබමින් ලෝක ක්‍රිකට් කණ්ඩායම සහ පාකිස්තානය..

හොල්මන් ගැන කතා මවන දික්කන්ද වලව්වේ ඇත්ත කතාව..

හුස්ම ගන්නවා කියලා හිතාගන්නවත් බැරිතරමටම අපේ මිනිස්සුන්ගේ ජිවිත වැඩ වලින් සංකීර්ණ වෙලා. කාර්යාලවල, මංමාවත් වල, තමන්ගේ නිවෙස් වල..

හාවි ට පස්සේ ඉර්මා ඇවිත් කරන හරියක්..

ඉර්මා කියන්නේ පහුගිය දශකයක කාලය ඇතුළත අත්ලාන්තික් කලාපයේ වාර්තා වුන ප්‍රබලතම සුළි කුණාටුවයි. මෙයින් වැඩිම බලපෑමක් කැරිබියානු..

ඇලවෙලා ලස්සන වුණ ලොව එකම කුළුණ

පිසා කියන්නේ අපි කවුරුත් කැමති කෑමක් නේ. හැබැයි ඉතින් මේ කියන්න හදන්නේ. පිසා කුලුන ගැන ඉතාලියේ පීසා නගරයේ ඇති ප්‍රධාන..

මුදල් භාවිතයේ පරිණාමය

ආණ්ඩු පෙරලන දේශපාලකයින් ගෙදර යවන එකිනෙකාට මඩගහගන්න ප්‍රදාන මාතෘකාවක් බවට පත් වෙලා තියෙන්නේ මුල්‍ය වංචායි..

මං මාව ගොඩනැගුවේ හුඟක් මහන්සිවෙලා - සනුක වික්‍රමසිංහ

මං හිතුවට වඩා බලාපොරොත්තු වෙනවට වඩා ප්‍රතිචාර හම්බවෙනවා. මොකද වේග රිද්ම ගීතයක්වත් අලුත් ආරට ගහපු ගීතයක්වත් නෙමෙයි..

මල නොතලා රොන් ගැනීම හෙවත් බදු

ශ්‍රී ලංකාව වගේ සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටක රජයක ප්‍රධාන ආදායම් මාර්ගයක් තමයි බදු කියලා කියන්නේ. විවිධ භාණ්ඩ හා සේවාවලට..

ගල්කිස්ස මහා හෝටලයේ සැඟව ගිය ආදර කතාව..

ගල්කිස්ස මහා හෝටලය එහෙම නැත්තම් මවුන්ට් ලැවිනියා හෝටලය ලංකාවේ තියෙන ජනප්‍රියම හෝටල් වලින් එකක්. එකිනෙකාට ආදරේ කරන..

19න් පහල ලෝක කුසලානය - 2018

2018 වයස අවුරුදු 19න් පහල ලෝක කුසලාන එක්දින ක්‍රිකට් තරගාවලියේ කාළසටහන එලිදැක්වුනා. තරගාවලිය ලබන වසරේ ජනවාරි 13 වනදා..

ආයෙත් 4 පහරවල් 6 පහරවල් නැති වෙයිද?

ක්‍රිකට්.. ලංකාවේ ජාතික ක්‍රීඩාව නොවුණත් ඊටත් වැඩිය ජනප්‍රියත්වයක් හිමිකරගත් ක්‍රිඩායව කිව්වොත් හරි. ක්‍රිකට්වලට ආදරය නොකරන..

තම රැලේ නිදහස වෙනුවන් පණදුන් පනාමුරේ ඇත්රජු

මඩුවන්වල මහා දිසාවට අයත්ව තිබු මෙම ප්‍රදේශයේ ඇති දිය බුබුල වෙත ඇදී එන අලි ඇතුන් අල්ලා ගැනීම සදහා මෙම ඇත් ගාල ඉදි කොට ඇත..

ලෝක සන්නිවේදන පරිණාමයේ පැටිකිරිය..

මනුස්‍ය වර්ගයාගේ ආරම්භය පිලිබදව විවිද මතවාදී අදහස් පලවේ. එයින් බහුතරයක් දන්නා බහුතරයක් පිළිගන්නා චාල්ස් ඩාවින් මහතාගේ පරිණාම..

නාට්‍ය කලාවේ උපත

නාට්‍ය කලාව වර්තමානයේ ප්‍රධාන වින්දනීය මාධ්‍යක්. මෙම නාට්‍ය කලාවේ ඉතිහාසය ප්‍රාග් එතිහාසික යුගය දක්වාම පැතිර යන්නක්..

මොකද්ද මේ තුන පහ

මොකද්ද මේ තුන පහ කෑම කනකොට කවුරුත් රහට කන්න තමයි ආස. ඉතින් ඔය රහ වැඩි කරන්න උදවු වෙන්නේ කෑම හදන්න දාන්න..



Copyright © 2016. All Rights Reserved. Designed and Developed by TNLRN Online