බස් කුඩු කරන ආදර ගැටුම්

පාසල් කාලේ තරම් සුන්දර අවධියක් අපි කාටවත් නැහැ කියලයි හුග දෙනෙක් කියන්නේ. අපි සමාජය ගැන ඉගෙන ගන්න පළමු පියවර තියන්නේ පාසලෙන් වීම ඊට හේතුවයි. මේ කාලේ ඇතිවන පුංචි පුංචි ගැටුම් පාසල ඇතුළට විතරක් සීමාවෙනවා නම් ඒක ගොඩක් හොඳයි. මොකද පාසලේ දේවල් එළියටත් එළියේ දේවල් පාසල ඇතුළටත් ආවොත් එතන ප්‍රශ්න හුගක් ඇතිවෙන්න පුලුවන් නිසා. 

මෙහෙම සිද්ධියක් පසුගිය බදාදා හවස් වරුවේ කොළඹදී සිද්ධ වුණා. ප්‍රධාන පාසල් 3 ක සිසුන් අතර ලොකු ගැටුම් 2 ක් ඇතිවුණා. පිරිසක් තුවාල වෙලා රෝහල් ගත කරද්දි තව සිසුන් පිරිසකට පොලිස් කූඩුවට යන්නත් උණා. මේ ගැටුමට මුල ආදරවන්තයන්ගේ දිනය වුණු සිදුවීමක් කියලයි අපිට ආරංචි උණේ. 
 
අපි අපේ ආකල්ප නිවැරදි විධියට හදාගන්නවා නම් මේ වගේ කිසිම ප්‍රශ්නයක් ඇතිවෙන එකක් නැහැ. ඒ වගේම තමයි එක්කෙනෙක් දෙන්නෙක්ගේ මේ වගේ වැරදි නිසා මුලු පාසලම බැණුම් අහන එකත් වැරදියි. අද අපි එෆ් බී පොලිටික්ස්වලදී මේ ගැන කථා කලා. ඇත්තටම සිසු විනය පිරිහෙන්න වගකියන්න ඕනේ කවුද? අහලා බලන්න.
 
 
මේ සිද්ධිය ගැන අධ්‍යාපන අමාත්‍යංශය මෙන්න මෙහෙම නිවේදනයකුත් එවලා තිබුණා.
 
ප්‍රවෘත්ති නිවේදනය - පාසල් කිහිපයක ඊයේ ඇති වූ ගැටුම් පිළිබඳ සාකච්ඡා කිරීම සදහා කොළඹ ප්‍රධාන පෙළේ පාසල් කිහිපයක විදුහල්පතිවරුන් අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය‍ට - එළඹෙන ක්‍රිකට් තරගවල දී  විනය ආරක්ෂා කිරීම සම්බන්ධව ද දැඩි අවධානය ඊයේ ‍කොළඹ ප්‍රධාන පෙළේ ජාතික පාසල් තුනකින් වාර්තා වූ ගැටුම් පිළිබඳ සහ එළඹෙන ක්‍රිකට් තරගවලදී ගත යුතු ක්‍රියාමාර්ග පිළිබඳ සාකච්ඡා කිරීම පිණිස අධ්‍යාපන අමාත්‍ය අකිල විරාජ් කාරිවසම් මහතා විසින් කොළඹ ප්‍රධාන පෙළේ ජාතික පාසල් කිහිපයක විදුහල්පතිවරුන් අද (16) හදිසි රැස්වීමක් සඳහා අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය වෙත කැඳවා තිබුණා.
 
මෙහි දී කොළඹ ආනන්ද සහ නාලන්දා විද්‍යාලවල සිසුන් දෙපිරිසක් අතර හටගත් ගැටුම පිළිබඳව සහ කොළඹ ඩී.එස්. සේනානායක විද්‍යාලයේ ඇති වූ සිද්ධිය පිළිබඳ අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයා දීර්ඝ වශයෙන් කරුණු සාකච්ඡා කළා. මෙවැනි ගැටුම්වලදී ඒවා කළමනාකරණය කිරීම පිළිබඳවත්, දැනට ගෙන ඇති විනය ක්‍රියාමාර්ග පිළිබඳවත් අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයා විසින් කරුණු විමසුවා. 2016/12 දරන චක්‍රලේඛ‍ය අනුව පාසල් තුළ විනය ආරක්ෂා කිරීම සම්බන්ධයෙන් කරුණු ඇතුළත් වන අතර විනය කඩකරන සිසුන් සම්බන්ධයෙන් පියවර ගැනීම සඳහා විනය මණ්ඩලයට බලය පවරා තිබෙනවා. කෙසේ වෙතත් මෙලෙස විනය ක්‍රියාමාර්ග ගැනීමේ දී ඇතැම් විදුහල්පතිවරුන් අපහසුතාවයට පත්වන බවයි, පැමිණි සිටි විදුහල්පතිවරුන් සඳහන් කළේ. ඇතැම් විට මානව හිමිකම් කොමිසන් සභාව මගින් මෙන්ම වෙනත් ආයතන හරහා මේ සම්බන්ධයෙන් සිදුකරන නිර්දේශ හමුවේ විනය ක්‍රියාමාර්ග දැඩිව ක්‍රියාත්මක කිරීමට නොහැකි බවයි පැමිණි සිටි විදුහල්පතිවරුන් ප්‍රකාශ ක‍ලේ.
 
මේ පිළිබඳ අවධානය යොමු කළ අධ්‍යාපන අමාත්‍ය අකිල විරාජ් කාරියවසම් මහතා ඉදිරියේ දී පවත්වනු ලබන පාසල් ත්‍රිකට් තරගාවලීන් ද ආවරණය වන අයුරින්, පාසල් සිසුන්ගේ විනය ආරක්ෂා වන පරිදි නව විධිවිධාන ද ඇතුළත් කොට ශක්තිමත් යාන්ත්‍රණයක් සකසන ලෙසත් ඒ සඳහා අවශ්‍ය චක්‍ර ලේඛ සකස් කරන ‍ලෙසත් නිලධාරීන් උපදෙස් ලබාදුන්නා. මෙම කටයුතුවලදී මානව හිමිකම් කොමිසන් සභාව ජාතික ළමාරක්ෂක අධිකාරිය, ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනය ඇතුළු අදාළ සියලු පාර්ශවකරුවන්ගේ හා විද්වතුන්ගේ අදහස් ගන්නා ලෙස උපදෙස් ලබා දුන්නා. මීට අමතරව, නව යොවුන් වයසේ ඇතිවන සිතිවිලි සමග දරුවන් ගැටුම්වලට පෙළඹීමේ අවකාශයන් හඳුනාගත හැකි පරිදි ඒවාට වහා පිළියම් යෙදිය හැකි ගුරුවරුන් පුහුණු කිරීමේ වැඩසටහන් ක්‍රියාත්මක කිරීමටත් මීට සමගාමීව හැකි ඉක්මණින් මනෝ උපදේශන ගුරුවරුන් බඳවා ගැනීමට පියවර ගන්නා ලෙස අමාත්‍යවරයා නිලධාරීන්ට උපදෙස් ලබාදුන්නා.
 
පාසල් දරුවන් මුහුණපාන ගැටළු පිළිබඳ සංයමයෙන් යුක්තව විමසා බැලීම ගුරුවරුන් විසින් සිදුකිරීමේ අවශ්‍යතාවය මතු කළ අමාත්‍යවරයා දරුවන් තුළ නිර්මාණය වන ගැටුම් කළමනාකරණය කිරීමේ දී ගුරුවරුන් ඒ සදහා සක්‍රීයව මැදිහත් වී‍මේ අවශ්‍යතාව ද සිහිපත් කළා.
පාසල් දරුවන්ගේ විනය ආරක්ෂා කිරීමේ දී එම වගකීම විදුහල්පතිවරුන්ට හා ගුරුවරුන්ට සෘජුවම පැවරෙන බව සිහිපත් කළ අමාත්‍යවරයා, තම දරුවන්ගේ හැසිරීම පිළිබඳ වගකීම දෙමාපියන් විසින් ද දැරිය යුතු බව සඳහන් කළා. මීට අමතරව විදුහල්පතිවරුන්ගෙන් සැදුම්ලත් කමිටුවක් පත්කොට පවත්නා ප්‍රායෝගික ගැටළු පිළිබඳ දීර්ඝ වශයෙන් සාකච්ඡා කොට, පාසල් විනය ආරක්ෂා කිරීම වෙනුවෙන් මැදිහත්විය හැකි කාලීන යෝජනා ඇතුළත් වාර්තාවක් සතියක් ඇතුළත තමා වෙත ලබාදෙන ලෙසත් අමාත්‍යවරයා මෙහිදී උපදෙස් ලබා දුන්නා.
 
කො/ආනන්ද විද්‍යාලය, කො/නාලන්ද විද්‍යාලය, කො/ඩී එස් සේනානායක විද්‍යාලය, කො/රාජකීය විද්‍යාලය, කො/තර්ස්ටන් විද්‍යාලය, මොරටුව වේල්ස්කුමර විද්‍යාලය, මොරටුව ශාන්ත සෙබස්තියන් විද්‍යාලය, කො/මහානාම විද්‍යාලය, කැළණිය ශ්‍රී ධර්මාලෝක විද්‍යාලය, කො/ඉසිපතන විද්‍යාලය, ගල්කිස්ස ශාන්ත තෝමස් විද්‍යාලය ඇතුළු පාසල් කිහිපයක විදුහල්පතිවරුන් සහ නියෝජ්‍ය විදුහල්පතිවරුන් මෙන්ම අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ අතිරේක ලේකම්(ගුණාත්මක සංවර්ධන) ආචාර්ය මධුරා වේහැල්ල, අතිරේක ලේකම් (අධ්‍යාපන සේවා) හේමන්ත ප්‍රේමතිලක ඇතුළු නිලධාරීන් පිරිසක් සහභාගී වුණා.
අධ්‍යාපන අමාත්‍යාං‍ශය
 


අත පෑවොත් පන්දාහයි බස්රථ වල සිගාකෑමට එරෙහිව දඩ

අපේ රටේ සාමාන්‍ය ජනතාවගේ පොදු ප්‍රවහාන සේවාව ලෙස හදුන්වන්නේ බොහෝ දුරට බස්රථයයි.එදිනෙදා තම දෙෙනික අවශ්‍යතාවයන් සම්පුර්ණ...

ඔයත් BMICH එකේ BOOK FARE ගියාද?

කියවීම මිනිසා සම්පුර්ණ කිරීම බොහෝ කාලයක සිට අප අසා ඇති කියමනක් වුවත් වර්තමාන සමාජ ආර්ථික ක්‍රමය මගින් කියවීමට තරම් ඉඩකඩක්..

මීටර් නැත්නම් රෝද තුනේ යන්න එපා

එෆ් බී පොලිටික්ස් අපි වාහන සහ වාහනවලට අදාළ නීති රීති ගැන නිරතුරුව කථාකරනවා. ඒකෙනුත් ත්‍රී රෝද රථ ගැන තමයි අපි වැඩි වශයෙන්ම..

අලි ගැන වලි

අලියා කියලා කියන්නේ ලංකාවේ ජාතික සංකේතයක්. ශ්‍රී ලංකාව කියන නම ජාත්‍යන්තරයේ සටහන් කරද්දි හුග වෙලාවට අපි දකින්නේ අලියා ආශ්‍රිත..

ජනතා හදවතෙන් දියවෙන දියවන්නාවේ නෑදෑයෝ

අද සැප්තැම්බර් 6 වෙනිදා. 2017 අවුරුද්දෛ් 3 වන පාසල් වාරය ආරම්භ වෙන්නේ අද. ඉස්කෝලේ යන කාලයේ අපිට මතකයි නාම ලේඛනය..

හේත්තු වුනොත් බලාගෙනයි

ශ්‍රී ලංකාව කියලා කියන්නේ තවමත් සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටක්. හුග දෙනෙක්ට තවමත් තමන්ගේම කියලා වාහනයක් ගන්න..

දිනනදාට මල් - පරදිද්දි ගල්

ක්‍රිකට් ගැන තරම් එෆ් බී පොලිටික්ස් අපි කථා කරපු වෙන මාතෘකාවක් නැති තරම්. ඒ තරමට ක්‍රිකට් අපේ මූලික අවශ්‍යතාවක් බවට පත්වෙලා ඉවරයි..

මැතිසබයේ රැව්දුන් ටොමියයි හිගන්නයි - අනුමත කරන්නට බැරි මහජන නියෝජිතයින්ගේ කතා

මෙම සිදුවීම පමණක් නොව ගෙවී ගිය කාල පරිච්චේදය තුළ බොහෝ මන්ත්‍රීවරුන් මෙන්ම ඇමතිවරුන් පවා පාර්ලිමේන්තුව තුළ ඇතැම් ප්‍රකාශ..

රත්වෙනකම් නටන කකුලුවන් ගැන නලින් මන්ත්‍රීතුමා කියපු කථාව

විශ්වාස භංග / ඉල්ලා අස්වීම් සහ ඉවත්කිරීම් නිසා ලංකාවේ දේශපාලනය මේ දවස්වල හොඳටම උණුසුම් වෙලා. ඊලගට මොනවා වේවිද?

කඩ කළ පොරොන්දුවට එ.ජා.පයෙන් දුන් දඬුවම

ලෝක දේශපාලනය තුළ කැබිනට් මණ්ඩලය සාමූහික වගකීමට බැදී සිටීම පාර්ලිමේන්තු සම්ප්‍රදායේ අත්‍යවශ්‍ය අංගයක් වී ඇත..

වැඩියෙන් නෙට් යන්න අඩු වුණු බදු

රජයක් උනාම මහජනතාවට හැකිතාක් සහන දුන්නොත් තමයි දිගින් දිගටම මහජන ප්‍රසාදය දිනාගන්න පුලුවන් වෙන්නේ..

5 ශිෂ්‍යත්වය ළමා මනසට පීඩාවක් ද?

විභාගයක් ජීවිතය තීරණාත්මක ලෙස තීරණය කරන බවට ඔබට සදහන් කලොත් ඔබ එය විශ්වාස හෝ අවිශ්වාස කරනුයේ ඔබේ ජිවිතයේ මුහුණ දීමට..

අතිශයෙන්ම බස්වලට විතරයි

රථවාහන තදබදය එහෙම නැත්නම් ට්‍රැෆික් කියලා කියන්නේ අපි හැමෝම අත්විඳලා තියෙන නීරස මාතෘකාවක් කිව්වොත් හරි. සමහර වෙලාවට..

වැහුවොත් මුහුණ - නොලැඛෙයි ප්‍රථීපල

ලංකාවේ අපි පුංචි කාලේ ඉඳන්ම පුරුදුවෙලා තියෙන්නේ විභාග කේන්ද්‍රීය අධ්‍යාපන ක්‍රමයකට. වසර 13 ක පාසල් අධ්‍යාපනය තුළ අපි මූලික වශයෙන්..

දඩි බිඩි වුණොත් ගෙවන්න වෙන දඩ වැඩි වෙන හැටි

අපි කවුරු හරි වැරුද්දක් කලොත් අපිට ඒකට දඩුවම් විඳින්න වෙනවා. ඒක ලෝක ස්වභාවය. රියදුරෙක් පාරේදි වැරැද්දක් කලොත් අපිට ගෙවන්න..

තවත් බාලගිරි දෝෂයක්?

1987 වසරේදී ඉන්දු ලංකා ගිවිසුම යටතේ ඇතිකර ගත් 13 වන ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයෙන් අපේ රටට හඳුන්වාදුන් ප්‍රධානතම සාධකය තමයි පළාත්..

ටියුෂන්ද? ආගමද?

අද තියෙන්නේ විභාග කේන්ද්‍ර කර ගත්ත අධ්‍යාපන රටාවක්. අවුරුදු 13 ක පාසල් කාලය පුරාවට අපි ප්‍රධාන විභාග 3 ක් මුල් කරගෙන තමයි මේ..

බදු දීමෙයි විකිණිමෙයි වෙනස

ආයෝජනයක් වෙනුවෙන් ශ්‍රී ලංකාවට හිමිවන වැඩිම මුදල පසුගිය සිකුරාදා අපිට ලැබුණා. ඒ හම්බන්තොට වරාය වසර 99 ක් සඳහා චීනයට බදු..

උතුරම හඩා වැටුණු දකුණේ පොලිස් සැරයන් ඝාතනය..

බෙදීම් තුලින් කිසි දිනෙක ඒකීයත්වය, මිත්‍රත්වය හෝ සාමුහිකත්වය ඉස්මතු වන්නේ නැත. ඒකීයත්වය අද ලංකාවේ ජීවත් වන ඔබට මට අත්‍යවශ්‍යය...



Copyright © 2016. All Rights Reserved. Designed and Developed by TNLRN Online